Tuesday, March 23, 2010

你詐肚痛去廁所排長龍, 詐詐諦做工夫詐肚痛‏

Newly restored classic "Tommy Dorsey Orchestra starring Warren Covington" released by Fidelity Sound Archives. Highly recommended if you like Cuban flavors from old black and white Cantonese movies with 鄧寄塵 and 鄭君錦 or Wong Kar Wai films.



Labels: , , , , ,


|

Monday, March 22, 2010

From 百度贴吧: 香港福音歌曲

Original post can be found here.

The Chimes 钟声 - 钟一匡 / 钟一诺
刘以达@Love Mission (福音专辑)

"多谢分享
两张唱片我都钟意
The Chimes嘅伴奏落咗好多功夫
Love Mission嘅 Charis把声好好听"

Let's continue to make more good music!

Labels: , , ,


|

Thursday, March 18, 2010

Vote on 516!

Labels: , , ,


|

From Jim Ling: "The Chimes" is a triumph!

Jim Ling: "Your Gospel CD, "The Chimes," is absolutely the first one in HK with very high professional standard from nose to tail, it's a triumph really!!"

We're humbled and honored, really!

Labels: , ,


|

時代論壇---祐講新聞

Amazing!

黃文祐傳道由陳志雲事件引伸到《鐘聲》現象...

"陳志雲因涉嫌貪污而被捕,坊間不少人批評他,不是批評他做節目做得不好,而是批評他作為一個掌舵人,沒有好好處理無線電視一台獨大的問題!這樣我想到選擇的問題。最近買了鍾氏兄弟的福音大碟,發現真的十分厲害,果真一碟全包……"

Listen here.

Labels: ,


|

Wednesday, March 10, 2010

How cool!

I'm both honored and humbled to be mentioned twice as a jazz figure in this article called "Hong Kong's Nascent Jazz Scene" in the Asia Sentinel, thanks to writer John Lloyd.

"Italian restaurant Grappa's Cellar, in the basement of Central's Jardine House, hosts a couple of jazz nights a month, regularly featuring the Stray Katz big band, guitarist Eugene Pao, and blues harmonica maestro Henry Chung. Like Backstage, Grappa's packages these nights with meal specials.

In Tsim Sha Tsui, a rare spot for jazz in Kowloon, boutique hotel The Luxe Manor's Dada Bar and Lounge is selling itself as an upscale jazz bar, and it has recently hosted gigs by Henry Chung, pianist-singer Howard McCrary, and Cantopop producer-songwriter-turned-jazz cat Hanjin Tan. It's too soon to assess how successful it will ultimately be in that niche. And then there's tourist favourite Ned Kelly's Last Stand, which is always packed and every night shows off Dixieland combo the China Coast Jazzmen, featuring a frontman singer and trombonist who frequently downs a pint in one gulp mid-performance."

It's so cool to be part of the HK jazz community.

Labels: ,


|

Tuesday, March 09, 2010

2010年3月13日福音音樂座談會@Coffee Book

Books & Co. Presents
文化保育座談會系列之

由《鐘聲》現象到鄭秀文《信》的7萬張:
福音音樂新浪潮對流行音樂的衝擊及影響

日期: 2010年3月13日(星期六)
時間: 8 p.m.
地點: Books & Co.香港半山柏道10號地下

分享嘉賓:
快必——資深傳媒人、現屆神學生
黃文國——基督教福臨教會觀塘聚會點主任
張祥志——香港神學院講師、前基督徒樂隊轉捩點成員
Jim Ling (凌乃基)——著名流行曲創作、編曲人
Michael Chu——福音音樂人、《一激音樂》製作人
Allen Sit——福音音樂人、ahm 音樂台總監


大會司儀: Jeff Au Yeung

音樂嘉賓: 鍾一匡、鍾一諾 (《鐘聲》作曲、填詞及主唱)
歡迎各界人士踴躍參加

查詢及留座: 2559 5199

Cover: $100 (including 1 drink)

Labels:


|

Friday, March 05, 2010

《鐘聲》: 有史以來500張最Hi-Fi的天碟唱片!!

《鐘聲》被2010年《CD聖經》選為有史以來500張最Hi-Fi的天碟唱片,更獲選為42張最Hi-Fi的華語天碟唱片之一!! 可喜可賀!!

《鐘聲》入榜的項目為中國音樂(現代):

評語: 「喜愛音樂的鍾氏兄弟與一眾樂壇名人合作灌錄了這張音效與可聽性都達到爆燈級數的奇碟,兩兄弟創作的歌曲清新熱鬧,節奏明快,伴唱歌手包括發燒友熟悉的羅敏莊,伴奏樂手更是高手如林(包以正、Ted Lo),碟中人聲和配樂都真確驚人,歌曲內容以傳播福音為名,卻是勵志為實,總之全碟Hi-Fi動聽,絕無冷場。」

Labels: ,


|

Thursday, March 04, 2010

10,000 hits!

鐘聲 MV has received 10,000 hits on YouTube. Thanks for your support!! Salute to you all!

Labels: , ,


|

From 任憑弱水三千 blog: 2009 Selections

We are honoured again we were included in another 2009 top 10 lists.

Original post can be found here.

照理每年都整個年結 Summary, 不過今年無甚新(敗家)事;只賣掉很多東西,整理家居,as minimal as possible。飲飲食食則開了一《舌嚐》系列,不必再選 2009 酒肉穿腸之選等等。而喜愛之音,不妨襯一月未過,作個總結。

此些都是 09 rip 進 library 的,有新作有舊作。

1. Joanna & 王若琳 - 王若琳
2 CD 的 Package, Adult Story Book 的一碟比較好聽

2. DoReMiFa - 中山うり
超正,算是新人,不過香港似乎買不到她的碟

3. Never Say Never - 徐偉賢
唱 - ok,歌曲有好有一般,Gospel CD 來說,誠意可加

4. 秘密一號創作專輯 - 藍又時

5. Vicky Cristina Barcelona - Soundtrack

6. ANSWER – Angela Aki

7. Raw Jazz - 陳奐仁
唱功一流,錄制都很好,歌曲有力,本地著名作曲人自己玩樂之作

8. 鐘聲 - 鍾一匡 & 鍾一諾
…一鳴驚人




9. Essentials – Bread and David Gates
oh, one of my fav odies

10. 聽聽 - 趙學而
繼「聽」之後,打入國內之作,全普通話。唱則一般,編曲 ok,不過非常清新舒服。

11. Feels Like Home – Norah Jones
舊碟入手,她一向都是 commercial jazz 的代表,很入耳,easy listening,why not?

Labels: , , , , , , , ,


|

Wednesday, March 03, 2010

From happy Choir's blog: 宗教與流行音樂

Original post can be found here.

由於平常聖誕節我們都會有演出,
所以每次當我告訴別人我是合唱團一份子,
還會在聖誕節表演,他們總會問我是不是唱聖詩的,
又或是以為我們的合唱團是有宗教背景的,
弄得我不知怎樣解釋好。

不過,說到福音音樂,
最近常常聽鄭秀文的"信 faith"專輯,
老實說,它改變了我對香港的福音音樂的看法。

我不是教徒,不過由於以前在天主教學校上學,
所以一定要唱聖詩,
也有因為認識過一些基督徒朋友,
所以亦曾有聽過一些傳統的教會歌曲。
不過,以前覺得這些傳統的歌曲大多數比較有宗教色彩,
感覺就像是只適合在教會活動時唱的,較難成為流行曲。
有些唱英文版本有時還比較好接受,
不知怎的,很多中文版本的就是有點怪怪的感覺......

當然,也有些很可愛動聽的歌曲,在平常也會偶爾哼一下啦。
但是因為我沒有信仰的關係,所以感受就是比較普通......
抱歉!請各位教友別怪我!

當然,我不懂評論音樂,也對音樂認識不深,
對於那些專有名詞如當代福音音樂、福音流行曲之類的,
更是不懂分辨,所以真是不敢胡亂發言。
不過,說到福音音樂跟流行曲的關係的話,
老實說,對比香港,我絕對覺得,
外國的福音音樂是比較早就能打進流行曲市場。
就數經典如"i will follow him",就是首很流行又耐聽的福音歌曲,
這亦與香港流行樂壇比較「單調」和包容性低有關吧。

當然,香港在很久以前都已經有不少不錯的福音歌曲,
但是能成功在流行樂壇佔一個非常重要地位的卻很少。

不過,近年有越來越多的基督徒音樂人,
都寫了不少好聽的福音歌曲,
像高皓正「不要驚動愛情」或是鍾氏兄弟「鐘聲」。
當然也有很多其他的歌手以及好歌,可惜我實在認識不多而已。


以至鄭秀文的福音專輯「信 faith」,
我覺得真的大大改寫了福音音樂在流行樂壇的地位,
甚至真正達到廣泛傳播福音的作用。
我認為,一首福音歌曲,目的在於向人傳播福音。
教徒故然在目標之內,但更大的目標是其他不是教徒的人。
若果聽的人數目少以及範圍窄,又哪能達到最佳傳播福音的效果。

但我覺得憑鄭秀文在本地樂壇的知名度,
以及整張專輯的可聽度 (歌曲本身根本就是流行曲旋律)
只是歌詞內容是傳達福音信息的而已,
所以普羅大眾就能很容易的就接受了,
甚至在卡拉OK也能聽到很多年青人選唱呢!
而且,歌曲宣揚的都是正面的信息,
我認為能夠在本地流行樂壇廣泛被接受也是一件好事。

而我相信由於現代很多的福音歌曲都能跟著流行樂壇走,
慢慢的,福音音樂在香港也就不再是「悶蛋」音樂,
而是可以很潮流的流行歌曲。

我在想,不知何時,古典藝術歌曲也能在香港流行樂壇站起來,
不再局限於文化中心、大會堂,
也可以好像外國的歌唱家,甚至中國歌唱家那樣成為主流音樂呢?

Labels: , , , , , , , ,


|

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com